20121228

My way to a healthy body

Tänkte dela med mig till er av vad jag brukar äta mest av nu när jag tränar så mycket som jag gör :) Jag är inte något proffs på detta och har bara kollat lite på internet och själv tänkt efter lite vad som är bra för kroppen.

¤ Yoghurt - Jag har börjat dricka mer yoghurt och då väljer jag helst ÅCA's egna naturella (som är sjukt god!)
¤ Knäckebröd - Även om jag vet att det inte är nån större skillnad på bröd så gillar jag ändå att äta mer knäckebröd. Tycker det är sjukt gott med bregott smör och någge gott pålägg.
¤ Mjölk - Gott och hälsosamt. Har med laktosfri då jag tror jag är laktosintolerant.
¤ Havregrynsgröt - Äter åtminstone en skål varje dag. Använder mig av Nalle's snabb gröt som värms i mikron på bara 2 min. Gott och hälsosamt. Sätter även hallonsylt på detta vilket kanske inte är lika hälsosamt men godare blir det ^^
¤ Ägg - Sjukt bra! Äter minst ett kokt ägg varje dag. Mycket näring och protein.
¤ Bananer - Har egentligen aldrig tyckt om banan men sen jag började äta mer av det för några månader sedan så gillar jag det! Äter gärna 1-3st om dagen, ofta som mellanmål och förstås efter träning.
¤ Vatten - Dricker massor med vatten ofta till varje måltid och mer. Bra för hela kroppen.

Jag äter inte proteinshakear då jag väljer att testa den naturliga vägen först. (får se hur resultat ser ut inom några månader.)
Efter varje träningspass äter jag 1 banan och idag fick jag även reda på att det är bättre att dricka 5dl av någon mjölkprodukt än vatten efter träning för bättre effekt, så det har jag också börjat med.

Skaffade även en mixer nu i jul så jag gör ofta yoghurt/banan "smoothies" (Sjukt gott!) men ska även börja med andra hälsosamma smootihes.

Detta som jag listat här är förstås inte det ENDA jag äter. Äter även vanlig middagsmat som kan bestå av kyckling och ris, pasta och köttfärs etc. Har väldigt svårt att låta bli pasta och ris.

Jag har gått ner lite i vikt och känner mig även mer pigg och stark efter att jag började med detta.
För er som inte vet försöker jag träna minst 3-5ggr/vecka som mest inkluderar 40 min jogging och sedan en eller flera gruppträningar/dag. Kan även träna på egen hand med styrka på ben/armar/mage etc. beroende för vad jag känner. Men jag satsar mest på konditionsträning och fettförbrännande träning.

Som sagt äter jag INGET kosttillskott eller annat som man kan köpa på fitness releterade hemsidor utan jag äter bara helt naturliga grejer från affären som inte kostar så myk. Ett kg bananer kostar runt 2-3€ (20-30kr) och samma gäller allt annat jag listat.

Så nu vet ni hur mina mål under dagen kan se ut och just det, tyvärr är jag sjukt dålig på att äta frukost då jag har en tendens att kliva upp vid lunchtid - detta försöker jag dock förbättra då sömn är också mycket viktigt för en välmående kropp - 7-8h/natt är optimalt.

Hoppas ni fann detta intressant, lycka till med er väg till en hälsosammare kropp :)



Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...