20130226

Les Misérables

Igår fick jag äntligen se Les Misérables, som jag väntat!
Ända sen jag såg trailern så har jag väntat och väntat på att filmen skulle komma på bio hit. Jag hade hoppats att den skulle ha premiär här samtidigt som den hade premiär i USA dvs. den 25 December men som man nästan hade väntat sig så tog det nästan två månader innan den dök upp här också, suck.


Men iaf, filmen var HELT fantastisk, gud vad vacker den var! Jag är så glad att den levde upp till mina förväntingar. Många gånger under filmen blev jag tårögd men jag grät inte direkt men på slutet då bröt jag ihop, satt med handen på hjärtat och lipade som bara den.

Jag är så imponerad över skådespelarna och deras prestation och självklart hela filmen, även fast jag inte var beredd på att de verkligen sjöng HELA TIDEN. Jag tror det var max två-tre meningar som inte var sång i hela filmen och den är över 2,5h lång!

Alltså seriöst, GÅ och se den, så värt det!
___________________________________________________________________________________________________________________________________

Yesterday I finally saw Les Misérables, and how I have waited!
Ever since I saw the trailer I have waited and waited for it to come here.

The movie was AMAZING, god it was so beautiful! I am so happy that it did live up to my expectations. Many times during the movie I had tears in my eyes but I didn't cry but at the end I just broke apart, I sat with my hand on my heart and wept like a baby.

I am so impressed with all the actors and their presentation and ofc the movie as a whole, even though I didn't expect them to sing ALL THE TIME. I think it was about two or three scentenses that weren't song in the whole movie and the movie is over 2,5h long!

But srsly, GO and watch it, so worth it!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...