20130823

Det här med datorer...

Min "nya" dator som jag köpte i Feb 2012 har haft lite problem denna sommar. Det är inte det enklaste att förklara heller men vi kan säga som så att det har blivit glapp i strömkabelns uttag så jag måste ha sladden på ett väldigt speciellt sätt för att det överhuvudtaget skall laddas (vilket är väldigt störande!)

Men jag har inte velat lämna in den då jag har varit rädd för att de ska ta och behålla den i flera månader men i går slog jag mig själv i arslet och gick och lämnade in den å då sa de att den kanske blir klar idag (torsdag) men högst troligen imorgon (fredag). 

Men jag fick inget meddelande igår så då tänkte jag bara ja men då får jag den nog imorgon.. Men idag så fick jag heller inget meddelande så då gjorde jag som jobbiga kunder gör - jag åkte dit och frågade var min älskade dator var och killen jag snackade med sa att de har INTE LYCKATS FÅ IGÅNG DEN!? Wtf!? 
Så jag bara "Jaha, men ni måste trixa lite med kabeln för att det ska funka, för jag har använt den fastän den har haft det här problemet" 

Men iaf.. han sa sedan att den troligen har någge fel inuti så de måste skicka iväg den så att den kan lagas och ja då blev ju slutdomen att den kommer vara borta i ÅTMINSTONE 1 MÅNAD! SURPRISE SURPRISE!

Så nu sitter jag här med min gamla HP som har en tendens att brinna upp för minsta lilla så jag kommer inte kunna göra något drastiskt med den vilket innebär - inget super photoshoppande, ingen nerladdning av större filer, inget spelande (av bl.a sims!) och helst så ska jag inte titta på HD youtube videos eller vara på tumblr för mycket heller för då hackar den. SUCK!

Men.. det är ju bara EN månad så jag får väl överleva.. kommer inte bli lätt dock,
wish me luck..



Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...