20130824

Ginger Gorgeous

Jag är en riktig sucker för "ginger"-färgat hår och en av mina högsta drömmar har alltid varit att ha naturligt rött hår (och gröna ögon). Ända sen jag var liten har jag alltid sagt att jag vill färga mitt hår rött rött rött.. Jag har inte varit intresserad av någon annan färg och är fortfarande enbart intresserad av rött hår.. haha.
Jag har visserligen haft brunt i olika nyanser samt ett misslyckat försök med blont hårsvall, då jag ville se hur det kunde bli att se ut men ALDRIG igen säger jag! usch för blont hår >.<

Nu senast jag var till frisören så blev håret mer åt det bruna hållet med ljusa slingor då jag ville testa på någge nytt igen men ärligt talat så nästan direkt efteråt så kände jag hur jag ville ha tillbaka "min" röda hårfärg men jag har försökt nöja mig ändå men nu närmare 3 månader senare (då jag har som policy att inte färga håret förren det har gått 3 mån emellan) så vill jag byta hårfärg med en gång!

Och eftersom jag just nu ligger på en ganska strikt budget så kommer jag använda mig av den billigare varianten dvs. färga håret hemma, vilket jag inte har gjort sedan den katastrofala händelsen när jag blonderade håret...
Det tar emot om jag skall erkänna då jag vet att håret mår bäst av att låta det bli färgat på en salong som använder sig av sådana färger som inte sliter lika mycket på håret som de i butikerna gör...

Men iaf, nästa vecka när jag far till sthlm så ska jag leta upp den perfekta färgen och köpa på mig åtminstone två paket då jag har så tjockt hår... och jag hoppas innerligt att resultatet blir bra och att det blir att stämma överens med bilden på paketet (vilket oftast inte händer..)
Men ni får se sen nästa helg hur resultatet blev.

Här är iaf bilder på vad jag har tänkt mig i färgväg;

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...