20121127

A Happy Ending


Köpte ett halsband förra veckan. Det är av äkta silver och stenen är min månadssten (smaragd - ej äkta)
Detta halsband har en liten historia faktiskt, fastän jag köpte det förra veckan.

Jag hade nämligen ett sådant här halsband förut, ett exakt likadant faktiskt som jag hade fått av min mamma. Alla mina syskon och jag fick varsitt sådant här halsband när vi var små.

Jag älskade mitt och bar det hela tiden men en sommar så var jag nere vid bryggan och badade och lade halsbandet på min handduk (hatar att simma med smycken) och när jag hade simmat klart och tog upp handduken så hade jag helt glömt bort att halsbandet låg på den så det föll ner i vattnet.
Jag blev förstås ledsen och hoppade i efter det för att försöka hitta det igen men som ni kanske vet så är det inte det enklaste att hitta ett halsband på en havsbotten gjord av lera...

Så mitt älskade halsband försvann och ända sen dess har jag försökt hitta ett likadant - jag hade precis gett upp hoppet om att finna det när jag följde med min syster för att titta på hennes vigselring i augusti och hon hade då på sig sitt halsband.

Jag nämde att jag saknade mitt och juvelören som stod på andra sidan sa att de sålde sådana halsband - jag kunde knappt tro mina öron. Så fick jag se vilka berlocker hon hade inne men min månadssten fanns inte men det var inte något problem då de kunde beställa in det.

Det tog ett tag men nu fick jag det äntligen förra veckan - gissa om jag är glad! :D
Det här halsbandet håller så mycket minnen och det betyder mycket för mig så jag är väldigt glad att "det kom tillbaka" till mig till slut ^^

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...