20121113

Work-out day

Som jag berättade igår så ska jag börja träna och idag var första dagen - Det känns bra måste jag säga att äntligen ha ett gymkort så jag kan fara till ett gym ist för att försöka hitta motivationen till att göra det hemma.
Jag var på gymmet nästan två timmar mest så gick jag runt och testade lite grejjer men jag började med att powerwalka/springa i 30 min och det avslutade jag även med i 10 min.

Jag måste ju även berätta att jag självklart glömde mina gympaskor samt min vattenflaska hemma SÅ jag fick låna ett par (äckliga) skor och hiva i mig vatten direkt från kran. Nästa gång ska jag väl komma ihåg allt... förhoppningsvis x)

Imorgon blir det squash med pojkvännen så då blir det inget gympass och på torsdag har jag fullt upp men på fredag ska jag iväg igen och även på söndag blir det nog en sväng :)

Jisses nu börja ju detta låta som värsta träningsbloggen - inte meningen men jag måste ju få skryta lite då jag inte har "tränat" sen jag slutade med fotbollen (när jag var 14 vill säga) förutom enstaka försök hemma och öppet hus dagar på gymmen.
___________________________________________________________________________________________________________________________________
Like I told u yesterday I'll start working out and today was my first day - I have to say that it feels good to finally have a gympass so that I can go to the gym instead of trying to find the motivation to work-out at home.
I was at the gym almost 2h but mostly I walked around trying some machines but I started with powerwalking/running in 30 minutes and I also finished the day with it but then in 10 minutes.

I also have to tell u that I forgott my gymshoes and my waterbottle at home ofc, SO I had to borrow a pair of (disgusting) shoes and drink water from the tap. Next time I hope I'll remember everything... but probably not x)

Tomorrow me and my bf are going to play squash again so I won't go to the gym then and Thursday is a busy day but on Friday I will go and probably on Sunday as well.


Christ, this is really starting to sound like a work-out blog - not my intention but I have to brag a little 'cause I haven't been working out since I quit soccer (that was when I was 14) with exceptions from when I have tried to work out at home and during "Open houses" on the training centers.



Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...