20130129

BH under kläder snyggt/fult?


Jag är en modemänniska eller ja.. jag är en människa som älskar att shoppa och klä mig snyggt kanske jag borde säga då jag inte följer modet till punkt och pricka utan bara väljer ut det som jag personligen tycker är snyggt och gillar.

För en tid sedan kom det ett nytt mode, ett väldigt vågat mode enligt mig själv. Man skulle börja visa underkläderna främst BH:n skulle synas under en stickat/virkad/genomskilning tröja/linne/t-shirt. Och om ni frågar mig så ja, jag tycker detta är snyggt på rätt människor som kan få det att se ”fierce” ut och inte slampigt. Nu är det ju så att fastän det aldrig riktigt slagit mig förut så är jag en väldigt pryd människa. Jag har länge velat testa på denna trend och häromdagen satte jag på mig en neonrosa BH under en virkad topp till ett par svarta skinnbyxor, skitsnyggt om ni frågar mig MEN nu var det ju på mig det satt och jag stod där och vred och vände mig i spegel och försökte fundera om jag verkligen skulle bege mig ut i detta tillstånd med BH:n helt SYNLIG så alla kunde se den?

Ja, som ni kan förstå blev det ett dilemma i mitt lilla huvud, min fashionhjärnhalva sa ”JA! Så här SKA det se ut, det är meningen!” medan min andra hjärnhalva dvs. den förnuftiga som är uppväxt i ett hem där man inte kan gå omkring i bara underkläderna helt publict sa ”NEJ! För fan du ser ju ut som en slampa!”
Det var då jag kom att fundera på ja, men hur ser de ”vanliga” människorna på en när man går omkring med en neonrosa BH som lyser upp vintermörkret under en virkadtopp? Jag menar de som följer med modet VET ju att ”jamen sådär ska det se ut, inget märkvärdigt där inte”.

Nu är det ju många som tänker att varför ska man bry sig om vad andra säger och i vanliga fall brukar jag inte bry mig så mycket om andra utan går min egen väg men i just detta ögonblick när jag stod där framför spegel och stirrade på min neonrosa BH och var så osäker som man bara kunde bli brydde jag mig, VAD skulle andra tänka? Skulle de skratta åt en, håna en, kalla en fula namn etc etc. Ingen vill ju bli utsatt för detta speciellt inte när man själv är så osäker så man är redo att slita av sig toppen och BH:n och byta till en mer säkrare stil och vet ni vad?

DET var precis vad jag gjorde. Jag bytte för att själv känna mig säker och må bra men det lustiga är att OM det hade varit en bikini istället för en BH hade jag inte brytt mig, är inte det lustigt?

Måste börja lära mig att använda bh under såna här kläder, det kan vara så SNYGGT ibland.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...